Viimeinen päivä Berliinissä (Emily ja Olivia)

Viimeisenä päivänä heräsimme aamulla tavalliseen tapaan 7:45. Suuntasimme suoraan hotellin alakertaan ja söimme runsaan aamupalan. Menimme takaisin huoneeseemme ja pakkasimme kaikki loput tavaramme. Tapasimme kaikki alhaalla 8:50 ja veimme matkatavaramme säilytyshuoneeseen.

Kävelimme yhdessä hotellilta metroasemalle. Osa porukasta lähti Stasi-museoon ja loput porukasta halusi mennä pyöräilemään ympäri kaupunkia. Me sekä meidän ystävämme olimme yksiä niistä jotka päättivät lähteä pyöräilemään. Oli upea ilma, joten pyöräily oli kivaa. Ulkona oli yhdessä vaiheessa jopa 12 astetta lämmintä. Pyöräilimme ympäri kaupunkia noin tunnin verran.

Pyöräilyn jälkeen lähdimme shoppailemaan. Meillä oli vielä muutama kauppa jossa halusimme käydä ennen lähtöämme. Kiersimme kauppoja muutaman tunnin ja ostimme vaatteita. Meillä alkoi pikkuhiljaa tulla nälkä joten lähdimme Vapianoon syömään. Ruoka siellä oli tosi hyvää! Ruuan jälkeen kävimme vielä muutamassa kaupassa.

Pitkän shoppailun jälkeen oli aika suunnata hotellille. Ennen sitä kävimme vielä kaupassa ostamassa lennolle syötävää. Kun tulimme kaupasta bussi tuli hakemaan meidät lentokentälle 17:00.

Lentokentällä menimme turvatarkastuksen läpi ja odotimme että pääsisimme koneesee. Lento kesti vajaat 2 tuntia. Helsingin letokentällä kävimme ostamassa hieman välipalaa ja odotimme taas lennon lähtemistä Ouluun. Lento Ouluun kesti noin 50 minuuttia ja olimme perillä yhden aikaan yöllä. Päästyämme kotiin menimme nukkumaan, sillä päivä oli pitkä.